Te is kipróbáltál már számtalan marketingeszközt, mégsem sikerült kialakítanod a stabil forgalmat a webáruházadban? Ez gyakori probléma, hiszen a legtöbb megoldás állandó és intenzív figyelmet igényel annak érdekében, hogy jöjjenek a vásárlók.
Az a jó hír, hogy a marketing széleskörű eszköztárában akad olyan módszer, mellyel hosszú távon is biztosítható a kiszámítható webforgalom egy-egy honlapon: ez nem más, mint a keresőoptimalizálás (vagy más néven SEO). Cikkünkben ezt fogjuk bemutatni, továbbá kitérünk arra is, miért ajánlott egy seo audit beiktatása a kezdeti lépések közé.
A keresőoptimalizálással kiszámítható forgalmad lehet
A SEO egyik legnagyobb előnye, hogy hosszú távon elérhető általa a stabil online forgalom. Ez azért valósulhat meg, mert a folyamat célja, hogy bizonyos, számodra fontos kulcsszavakra előre kerülj a Google találatai között. Egy jó helyezés által könnyen rád fognak találni a releváns érdeklődők, akik könnyen vásárlóvá válhatnak, ha szétnéznek az oldaladon.
További pozitívum, hogy a folyamat által megszerzett pozíciót egészen kis ráfordítással meg tudod tartani az idők folyamán, így nemcsak stabil, hanem költséghatékony is lehet a vevőszerzés.
Mindenképp egy átfogó elemzéssel érdemes kezdeni
A SEO egy nagyon összetett folyamat, így akkor számíthatsz valódi eredményekre, hogyha alaposan megtervezett stratégia szerint haladsz. Ehhez érdemes szakértői segítséget igényelni, hiszen a keresőoptimalizálás audit által fény derülhet minden esetleges hibára, és pontosan tudni fogod, mit tegyél a haladás érdekében.
A folyamat az alábbi részekből áll.
- Technikai audit: ennek során a weboldalad beállításait nézik meg a szakemberek, ugyanis az esetleges hibák korrigálása elengedhetetlen az előkelő Google helyezések megszerzéséért.
On-page és off-page SEO elemzés: az oldalad tartalmát is elemezni fogják, illetve megnézik a meglévő linkhátteredet is. Ezekből kiderülhet, hogyha valamelyik javításra szorul.
Felhasználói élmény ellenőrzése: a keresőoptimalizálásban nagyon fontos, hogy felhasználóbarát tartalmak szerepeljenek az oldaladon. Ebben a pontban ennek meglétét, illetve esetleges fejlesztési pontjait ellenőrzik.
Kulcsszókutatás és versenytárselemzés: ahhoz, hogy igazán hatékony legyen a folyamat, szét kell nézni, hogy a konkurenseid milyen helyzetben vannak jelenleg. Az audit ezen része ezt a célt szolgálja, ennek során fény derülhet az esetleges hiányosságokra.
Kár lenne kihagyni a SEO-t a repertoárból
A keresőoptimalizálás egy olyan eszköz, melynek minden online vállalkozás eszköztárában érdemes szerepelnie. A folyamat által hosszú távon rengeteg látogatóra tehetsz szert, és nem kell majd aggódnod a forgalmad vészes ingadozása miatt.
Ha szeretnél belevágni, mindenképp jelentkezz egy auditra, hiszen itt kiderülhet, hogy milyen lépéseket kell megtenned a siker érdekében.
Fotó forrása: markestic.com