Jenny Mollen regénye, A lájkok városa gonoszul viccesen mutat görbe tükröt a social media által eltorzított világunknak.
Megan Chernoff tehetséges szövegíró, jelenleg nincs munkája. Második gyereke születése után úgy érzi, az élete megrekedt. A férje munkája miatt családostul New York-ba költöznek, ahol Meg összeismerkedik Daphne Cole-lal, a gyönyörű, stílusos, ismert anyainfluenszerrel. Értetlenül, de örömmel fogadja Daphne érdeklődését, bókjait, figyelmét, és pillanatok alatt bekerül egy exkluzív mama-vacsoraklubba, flancos wellnessprogramokon vesz részt. Daphne megosztja vele az ismertségéből adódó előnyöket, és Meg követői is ezerszámra gyarapodnak. De vajon őszinte a kettejük közötti kötelék? Meg azon kapja magát, hogy sodródik, már nem ura a legfontosabbnak: a férjéhez és két fiához fűződő kapcsolatának. Közben feltűnnek neki a Daphne aprólékos műgonddal kialakított imázsa alatt húzódó repedések. Meg senkire sem számíthat, miközben vissza kellene találnia a valódi életéhez. Egyáltalán mit jelent az, hogy valódi?
A lájkok városa című regényben a szerző gonoszul viccesen mutat görbe tükröt a közösségi média hatására eltorzult világunknak és azoknak az influenszereknek, akik tevékenységükkel tovább fújják ezt a csillogó, de eleve kipukkanásra ítéltetett lufit. Megen és Daphnén keresztül mutatja meg, hogy a social media hogyan képes befolyásolni az emberek életét, döntéseit, de akár még a házasságukat és az erkölcsi érzéküket is. Mert lehet, hogy az átlagos emberek átlagos élete unalmasnak tűnik, de legalább igazi.
A lájkok városa a 21. Század Kiadó gondozásában, Ács Eleonóra fordításában jelent meg, és itt megrendelhető.
A vezető képen Jenny Mollen. Fotó: Getty Images