Tizennégyen meghaltak, mintegy harmincan megsérültek az újvidéki vasútállomáson ma délben történt tragédiában, amikor leszakadt a nemrég felújított épület bejárata fölötti tető. Kínaiak végezték az épület rekonstrukcióját, közleményük szerint azonban ehhez a részhez nem nyúltak.
„Ki végezte az újvidéki vasútállomás rekonstrukcióját? A létesítményt többször megnyitották, a projektről szóló információkat titkolják az újságírók elől” – írja a nova.rs szerb nyelvű internetes hírportál.
Több mint harminc utast maga alá temetett a nemrég felújított újvidéki vasútállomás bejárata fölött leszakadt tetőszerkezet. Az áldozatok padokon ültek, vonatra vártak. Tizennégy holttestet hoztak ki a tűzoltók a romok alól.
„Az újvidéki vasútállomás épületének rekonstrukcióját egy kínai cég végezte, a teljes projekt árát nem hozták nyilvánosságra, és magát a felújított épületet hivatalosan többször is megnyitották, utoljára idén július 5-én adták át” – számol be a tragédia előzményeiről a hírportál.
Az újvidéki állomás különben az épülő Budapest–Belgrád-vasútvonal fontos pontja. A vasútvonal szerbiai része elkészült, a vasútállomásokat felújították, köztük az újvidékit, szabadkait is. A cikkből kiderül, az újvidéki állomás rekonstrukciója 2021 októberében kezdődött, és hogy az állomást hivatalosan a választási kampány közepén, 2022 márciusában nyitották meg, majd a felújítási munkálatok miatt ismét bezárták. A 021.rs szerb hírportál korábban kérte a Közlekedési Minisztériumot, hogy hozzák nyilvánosságra a munkához kapcsolódó szerződéseket és számlákat. A dokumentáció helyett az Építésügyi, Közlekedési és Infrastrukturális Minisztérium azt válaszolta, hogy a kínai szerződő fél nem ért egyet azzal, hogy átadják harmadik félnek a szerződésből származó és a szerződéssel kapcsolatos adatokat a projekt befejezése előtt – írja a nova.rs. A minisztérium akkor benyújtotta a 021.rs portálnak a kivitelező, a kínai CRIC&CCCC konzorcium (China Railway International Co. Ltd. és China Communications Construction Company Ltd.) levelét is.
Az újvidéki vasútállomás fehér márványépülete a hatvanas években épült Farkas Imre tervei alapján. Egy, az N1 hírportálnak nyilatkozó építészmérnök szerint elképzelhető, hogy a rekonstrukció miatt elmozdult valami a tetőszerkezet konstrukciójában és az okozta a tragédiát.