Háromszor rostokoltunk órákig különböző vasútállomásokon az utóbbi három hétben, mert kétszer kigyulladt a mozdony, egyszer meg elvágták a kábelt. A MÁV szerint ez normális? Így néz ki a közlekedése annak az országnak, amelyik előre megy, nem hátra?
Április 11-én a 10.30-as pesti vonat egy óra késéssel, 11.30-kor érkezett a veszprémi pályaudvarra, a Máv Start Zrt. honlapján olvasható hír szerint „kábelvágás” miatt.
Április 7-én délután fél öttől Budapestről, Érdről este fél kilencig nem lehetett Veszprémbe hazajutni, mert Martonvásárnál kigyulladt egy mozdony.
Március 23-án délután is Martonvásárnál akasztotta el a közlekedést egy égő mozdony. Aki ez idő tájt gondolta úgy, hogy Veszprémből Pest felé előre megy, nem hátra, az jobban tette, ha visszafordult. Már ha megtehette.
Remélem, a hármas szám népmesei elem, kipipáltuk a három peches alkalmat és idővel elfelejtjük. Mert ha nem, akkor ugyan ki mer elindulni vonattal, ha időre kell érkeznie Pestre orvoshoz vagy tárgyalásra. Netalán a versét felolvasni a költészet napján vagy az unokáját hazavinni az iskolából?
Ha ez így megy tovább és a MÁV-nak ez lesz az előre, nem hátra, akkor legfeljebb a „kajlák” és a kalandkereső időmilliomosok utaznak vonattal. Azért jutottak eszembe a Kajla útleveles gyerekek, mert ma, április 11-én a fő hír a MÁV Start Zrt. honlapján, hogy már húsvétkor is használhatók a Kajla útlevelek. Ez nagyon dicséretes, törődjön is a családokkal a MÁV, utaztassa ingyen az iskolásokat és kedvezménnyel a kísérőket, de a mozdonyparkjukról se feledkezzen el.
Mert jön a nyár és akkor égnek csak igazán a hőségben a balatoni vonalon a kis piros Desirók, amelyek korszerűek ugyan, de a jelek szerint nem bírják a kánikulát és a hosszabb utakat. Hogy így, tavasszal milyen mozdonyok gyulladnak ki a Budapest–Székesfehérvár vonalon, arról nincs információm. De nyilvánvalóan baj van velük.
Látszik, hogy teljesen le van rongyolódva a magyar vasúttársaság. Elképesztő mozdonyokkal küszködnek, nyilván nincsen pénz újakra és nyilván nincsen pénz se a kelenföldi, se a Déli pályaudvar átépítésére. Holott a világ szégyene, milyen állapotban vannak. Ennek elsősorban nem is a MÁV az oka, hanem az állam feltehetőleg. De hát egy működő ország állama ezt nem engedheti meg magának. Kiváltképp, ha azt hirdeti, hogy előre megy, nem hátra.
Vezető képünkön tűzoltók küzdenek egy dízelmozdony lángjaival (Fotó: Nagy Lajos/MTI)