A Veszprém–Ajka-vasútvonal 2024 decembere óta zárva van. A MÁV idén május 1-jére ígérte a vonatok újraindítását ezen a szakaszon, de a két város között azóta is túlzsúfolt vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat. Egyelőre csak a közbeszerzési eljárásnál tartanak.
“2024 őszén vágánydiagnosztikai vizsgálatok feltárták, hogy a 20-as számú Székesfehérvár-Szombathely vasútvonal Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszán a csapadékvíz elvezetése nem kielégítő, a felgyülemlett nedvesség alámossa a pályát és így nem biztonságos a vonatközlekedés. A súlyos probléma sajnálatos módon együtt járt a vasúti forgalom kizárásával. Ez a szakasz 2018-ban már fel lett újítva, de akkor nem sikerült teljesen megoldani a vízelvezetési gondokat” – mondta napirend előtti interpellációjában Hartmann Ferenc, a Híd a Városért frakcióvezetője veszprémi közgyűlés eheti ülésén és bővebb tájékoztatást kért arról, mikorr várható vonatok újraindítása. Hozzáfűzte, tisztában van azzal hogy a pályafelújítás nem az önkormányzatok feladata, azonban a veszprémi utazóközönség szeretne információt kapni a vonatközlekedés újbóli megindulásának időpontjáról.
Porga Gyula polgármester (Fidesz-KDNP) válaszából kiderült: a tavaly december 11-én lezárt fővonalon augusztusra elkészült a mélyszivárgó rendszer. Egyelőre zajlik a közbeszerzési eljárás, amint győztest hirdetnek, a kivitelezőnek száz napja lesz elvégezni a munkálatokat. Egyelőre tehát nem az építkezés, hanem a közbeszerzési eljárás folyik. Majd sz ügylet végén a kivitelzőnek lesz 3 hónapja a 150 méteres szakasz felújítására.
„Elmentem megnézni, mert nem hittem el, hogy tényleg senki nem dolgozik a 11 hónapja lezárt 150 méteres szakaszon Veszprém és Ajka között” – írta ki kedden közösségi oldalán Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő. Azt is megemlítette, hogy körülbelül egy hónapja látta a BecsVision nevű vlogger videóját a helyszínről. Hadházy Ákos szerdai bejegyzésében megjegyezte: a MÁV a HVG-nek és az RTL-nek is elismerte, hogy az említett pályaszakasz az év végéig sem készül el, majd csak 2026 első felében. A munkálatokat még el sem kezdték, a képviselő megtalálta a közbeszerzés kiírását is. A határidő idén júliusban volt, de nyertest nem hirdettek.
Közben kiderült, hogy a MÁV Pályaműködtetési Zrt. 2025. július 1-jén az érintett vasútvonalat átadta a GYSEV Zrt.-nek. Hadházy Ákos szerint ennek nincs jelentősége, mert a GYSEV Zrt. már magyar vezetéssel, azaz Lázár János illetékes miniszter felügyelete alatt működik. A Veszprém–Ajka-vasútvonal felújításáról, illetve a munkálatok késéséről júliusban a portálunk is írt.
A vezető képen a hiányzó pályaszakasz. Fotó: 8200.hu







