Bátrak bátra, aki mostanság itthon vonatra mer szállni. Jobb esetben két óra késéssel számolhat, várakozással a nyílt pályán vagy információ hiányában 200 méterre valamelyik vasútállomástól. Onnan gyalog besétálni mégsem tanácsos, a járkálást tiltja a MÁV szabályzata a veszélyes üzemi területen.
A 120 percet késők a szerencsésebbek közé tartoznak. A múlt hétvégén fél napokat vártak a Balaton déli partjára utazók, köztük sokszáz fiatal, akik a zamárdi fesztivál záró napjára szerettek volna eljutni. Ígértek nekik vonatpótló buszokat, amelyekre a hatórás késések után mégsem fért föl mindenki. Nekik az x órával később közlekedő szerelvényeket ajánlották – miközben a közlekedésért felelős miniszter egy tihanyi fesztiválon humorizált: „Nagy verseny ez, hogy Karácsony Gergely tudja rosszabbul megszervezni a közlekedést, vagy én.”
A pálmát Lázár János vitte el, miután vasárnap este a Kolozsvárról érkező InterCity öt (!) kocsija siklott ki a Keleti pályaudvar közelében. Csodával határos módon személyi sérülés nem történt. A kármentés még most is zajlik, a pályaudvaron nem tudnak sem fogadni, sem indítani vonatokat. Cserébe viszont az óriás kijelzőkön egy árva megjegyzés sem jelezte, hová, merre, melyik állomásra induljanak az elutazni szándékozók. A MÁV honlapja azonban délig büszkén hirdette a novella- és gyermekrajzpályázat feltételeit, mire sikerült leszedni a groteszk hirdetményt…
Rájár a rúd a vasúttársaságra, melynek dolgozói nem győznek hálálkodni az égieknek, hogy eddig megúszták komoly baleset nélkül. Mindennap hálálkodnak elsősorban a saját, de az utasok életéért is. A biztosítóberendezések elavultak, a sínek és tartópályáik siralmasak, a szerelvények fél évszázadosak még az InterCity-vonalakon is. Az állapotok javítására tervek készültek, az azokhoz szükséges előkészítést elvégezték, sőt a kormány 2022-ben „egy teljesen új InterCity-flotta beszerzéséről” döntött, a folyamatot elindították, „aztán jött Lázár János, és a vidékre hivatkozással az összes budapesti vasúti beruházást leállította, a Keleti és a Nyugati környezetének megújítását visszavonva az új mozdonyok beszerzésével együtt” – nyilatkozta Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár.
Ma megadta magát a MÁV: reggel a Hernád nemzetközi InterCity gázolt embert Mezőkövesdnél, délután egyig álltak a mindkét irányba közlekedő vonatok.
Polgárdi-Ipartelepek vasútállomásnál, a vasúti átjárójában teherautóval ütközött a Budapesttől Szombathelyig közlekedő InterCity, mindkét irányba leállítva az Balaton északi partján a vasúti forgalmat.
Balatonalmádi és Alsóörs között közúti baleset miatt autó került a vasúti pályára, ezért a két állomás között nem közlekedhetnek a vonatok.
Gázolás miatt ugyancsak állnak a vonatok Felsőgödnél.
A MÁV-nál úgy tudják, hatezer ember leépítését tervezik. A társaság ezt cáfolja, a szakszervezet képviselője szintén, ő létszám-felszabadulásról értesült…
Fotó: Economx / Hartl Nagy Tamás