Kaptunk hideget is, meleget is tegnapi írásunk nyomán. Ugyanis örömteli hangvételben népszerűsítettük a veszprémi közösségi közlekedés indulását, bár gyanakvó természetű munkatársunk figyelmeztetett arra, hogy észlelései még nem egészen reálisak, mert nem munkanapon utazott a V-busz járatán.
És milyen igaza volt. Január 2-án nyakunkba zúdult a közösségi média népe, tucatszámra írogatták panaszaikat a közösségi oldalakon, beleértve a V-busz Kft. oldalát is. Ezekből szemléztünk:
– Ma, 2019 első munkanapján élesben próbáltam ki az új buszjáratokat (rendszeresen buszozom). A 6:55-kor induló (Gyulafirátót, forduló) járatot céloztam meg 6:50-kor a felső megállóban voltam. A busz nem jött. Végül a 7:05-ös járattal tudtam eljutni Veszprémbe, és így még sikerült elérnem a céges járatot. Itt jegyezném meg, hogy hasonló baki esetén kb. 1,5 órát vesz igénybe, hogy eljussak a munkahelyemre (12 km).
– Gyulafirátótról a Kistó utcába 3 óra alatt lehetett bejutni. Véletlenül kimaradt 3 darab 3-as.
– Reggel az 5 órás busz sem indult Gyulafirátótról.
– Kádártán sem jött semmi 7:15 és 8:10 között.
– 4:50-kor indultam el az 5:00-s buszra, és 7-re csak beértem a munkahelyemre.
– A legnagyobb probléma az, hogy a tisztelt V-busz oldalán meg sem lehet említeni ezeket a dolgokat vagy bármiféle kritikát, mert egyből tiltják a hozzászólót! Az utazóközönségért vannak, mi?
– Ez a menetrend egy sz@r, 3 óra alatt gyalog elér az ember A-ból B-be. Sőt még vissza is. Minek kellett ezért plusz busz?
– A menetidő a duplája, és át kell szállni a belvárosban. A Cholnoky meg a Csererdő között megszűnt a közvetlen közlekedés. A 7-es járat megbolygatásával a lakótelepet át kell sétálni. A 7/A járatról a lakótelep egyik felén le tudsz szállni, a lakótelep másik felén meg fel. Vicc az egész!
– A 7:38-as 4A óriási késéssel indult. Nyilván a reggeli csúcs miatt nem tudja tartani a menetidőt. Ez most már mindig így lesz? Jobb lenne, ha nem attól függne az indulás, hogy az ellenkező irányból visszaér-e időben a járat. Mert nem fog… A sofőrök között nincs rádiókapcsolat… senki nem tud semmit.
– Azért, hogy legyen egy pozitív is, én ma a 10 órás busszal mentem Veszprémbe, időben jött, a városban 12.15-kor is időben jött a 4A is, visszafelé a 6-sal jöttem, szintén időben indult, Rátótra a 13.45-öst értem el, szintén időben indult, igaz voltak ott néhányan,akik az előtte levőre érkeztek, ami viszont kimaradt…
– Na, akkor első munkanapi tapasztalat: a Stadion 28-ból mentem volna a Valeóhoz a 07:04-kor induló 6-os busszal, azt követően a 8-asra szálltam volna át. Ez tök f@sza mondom, hiszen meg lehetett volna oldani ezt úgy, hogy simán megmarad a 34-es. No problem.
– 07:10-kor a 6-os busz még mindig sehol, hát nem jött, amivel akartam volna menni eredetileg. Jön a 07:14-es, de kb fél–3/4 órát kell várni a következő 8-asra. Köszi, hogy ennyire figyeltek az általatok kiírt menetrendre…..
– Állítsák már vissza a 32-es, 34-es, 35-ös járatokat a gyárak felé! Miért olyan nagy kérés? Nagyon sok embert érint! Vagy talán kifizetik a napi plusz időt, amit utazással töltünk és amíg várunk 20 percet a buszra munka után?
– Csak a sofőröket nem tájékoztatták arról, hogy hol vannak a megállók, hogy utasokat kell szállítani. Megtehetik, hogy egyszerűen nem állnak meg a várakozó utasnak?
– 50 perc alatt 3 darab 3-as busznak kellett volna jönnie, eddig egy sem ért ide a Tizenháromváros térre a Csererdő irányába.
– A 7-esre át kell szállni, ha valaki a Cholnoky kis Spartól a Haszkovóra akar menni, mert a Lidlnél van az (ún. elvi) végállomása. A V-busz szerint nem kell átszállni, nem kell két jegy mert ugyanaz, mint a régi 7-es. A sofőr szerint pedig 2 jegy kell, és át kell szállni. Na most akkor??
– Problémát jelent, hogy megszüntették a 34-es járatot. A munkahelyig eddig közvetlenül el lehetett jutni, már csak átszállással lehet, ennyivel megnövelve az utazási időt. Emiatt a délutános műszak után, éjjel a hotelnél kb. 20 percet kell várni az éjszakai járatra.
– Mi, magyar emberek miért vagyunk ennyire arrogánsak, türelmetlenek? Minden kezdet nehéz, nemcsak itt, hanem máshol is az életben. Ami új és esetleg jobb lehet, kényelmesebb a számunkra, annak miért nem adunk lehetőséget, hogy lassan,csendben kiforrja magát? El kell nézni az esetleges apró hibákat, amik befolyásolhatják a kezdetet.
– Az, hogy lerövidítik a menetidőt, papíron nagyon jól mutat, de a gyakorlatban nem fog megvalósulni, csak szembetűnőbbek lesznek a késések, csúszások. Ezt nem lehet csak az utak síkosságára fogni.
– Az 1-es járat hibásan van kirakva a vasútállomáson. Két megálló van, a buszok nem abból a megállóból indulnak, ahol a menetrend ki van téve, hanem a másikból.
Várjuk a V-Busz Kft. válaszait!