Sikeres nők mondták el az almádi Bab Kávézóban, miként is építették országos hírűvé az általuk kialakított márkát. Ők a MeNŐK. A beszélgetés során kiderült, szépek, okosak, elszántak a gasztronómiában is, amelyet még mindig inkább a férfiak irányítanak.
Havas Dóra gasztroblogger, tv-s műsorvezető, Bagó Zsófia, a PiperePanni Collaboration Brand alapító tulajdonosa és Fülöp Judit, a tatai Malom és Kacsa Étterem és Rendezvénytér tulajdonosa volt a vendége a Balatonfűzfői Vállalkozások és Civil Szerveződések Egyesületének (VÁCISZ). A meghívott üzletasszonyok társaságában a beszélgetést Kontics Monika, a VÁCISZ kommunikációs szakembere vezetette.
A MeNŐK-találkozást többek között az is indokolta, hogy Magyarországon a beazonosítható cégek tulajdonosi körében mintegy 2,4-szer több a férfi, mint a nő. A több országra kiterjedő felmérésből az derül ki, hogy a nők függetlenség iránti vágya és alkotóereje az, ami vállalkozásaik alapítására ösztönzi őket. Lelkesedésük, kreativitásuk szinte határtalan, ám amikor olyan problémákkal találják szembe magukat, mint például a cégük finanszírozásának gondjai, akkor önbizalmuk elmarad a férfiakétól – olvasható a felmérésben.
Ők hárman bíztak magukban, hittek a márkájuk erejében, ezért képesek voltak túllendülni a mélypontokon. Mindhárman beszámoltak arról, hogy már sikereik idején egyszer csak rádöbbentek, hogy nem keresik meg az életükhöz szükséges pénzt.
Például Bagó Zsófia – Pipere Panni sem, aki többek között minőségi gasztronómiát folytató vendéglátóhelyeknek szállít környezettudatos, lebomló, egyedi stílusú tálalóeszközöket. Felkutatja azokat a termelőket, akik minőségi alapanyagokat állítanak elő, és összekapcsolja őket az igényes éttermekkel. Közösséget teremt az évenként többször megszervezett találkozókon, fesztiválokon. A Pipire Panni nevet kétéves korában kapta szüleitől, amikor a babatűzhely mellett tüllszoknyácskában, lakkcipőben főzőcskézett. A márkanév ma már jól cseng nemcsak a gasztronómiában, hanem a selyemruhák világában is.
Havas Dóra tévéműsorokat vezet, bemutatja a hazai gasztrovilág szereplőit, posztol és blogol csaknem húsz éve a közösségi média felületein, könyvet ad ki. Mindennek alapja persze a főzés, ugyanis minden bemutatott ételt legalább háromszor megfőz, mire a fotók, videók elkészülnek. A gasztroblogjában segíteni akar a hétköznapokban ötletes, egészséges receptekkel, amelyek követésével fél óra alatt ízletes ételek kerülhetnek az asztalra. A minőségi alapanyagok képezik főzése minimumát, s azt tanácsolja mindenkinek, kevesebbet, de jót használjanak, erre ne sajnálják a pénzt, szervezetük meghálálja a gondosságot. Egyre több mentes anyaggal kísérletezik, miképp lehet azokból ínycsiklandó ennivalókat készíteni. Többszázezer követője bizonyítja, van rá igény.
Fülöp Judit férjével két műemlékvédett vízimalmot újított fel álmai megvalósítására, s a piaci igények kielégítésére. Tatán rendezvényházat képzeltek el hét éve, de kiderült, a működéshez nem árt egy étterem sem. A sikereken felbuzdulva folytatják tovább, a harmadik malomból hotelt alakítanak ki. A Malom és Kacsa Étterem és Rendezvényház a valóra vált képzeletük. A kisváros igazi kulturális központjává vált színházi előadásokkal, koncertekkel, nem mellesleg romantikus esküvői helyszín. A természet, a múlt, a kultúra összefonódása a különleges és hazai gasztronómia remekeivel.
Az esten egyértelműen kiderült: „szerelem” nélkül a hölgyek nem tudták volna márkájukat sikerre vinni, ám kellett egy pont, amikor a matekozásra kényszerültek annak életben tartásához.
A Bab Kávézóban megjelent MeNŐK vagy hasonlóképp erősítették meg az elhangzottakat vagy megerősítéssel távozhattak az üzletmenet fontosságáról.
Vezető képünk: A márkaépítés lehetőségeiről és nehézségeiről beszéltek az üzletasszonyok