Olvasónktól hallottuk a történetet, fontos, hogy minél többen tudjanak róla: a UPC nevében szélhámosok garázdálkodnak! A szolgáltatótól e-mailben érkező fizetési felszólítást kezeljék fenntartással, és mindenképpen ellenőrizzék a valódiságát, mielőtt teljesítenék a kártyás utalást!
Gabit a [email protected] e-mail címről teljesen szabályosnak látszó, céges logóval ellátott levélben tájékoztatták, hogy közel tízezer forintos tartozása van, amit a leggyorsabban bankkártyás befizetéssel tud rendezni.
Gyanút fogott, hiszen a bankja minden hónapban automatikusan utalja a lehívott összeget, és abban is biztos volt, hogy a számláján mindig van elég fedezet. Fölhívta a UPC ügyfélszolgálatát (nem a levélben feltüntetett, budapestinek tűnő telefonszámot!), ahol közölték vele, hogy elmaradása nincs, az e-mail egyértelműen átverés. Amúgy az ügyfélszáma se stimmelt, de ez már csak „szépséghiba”.
Nem sajnálta az időt, kiderítette, hogy a megadott bankszámlaszám a K&H Banké (10410022000000171900010). Felhívta őket is, de ott az ügyfélszolgálatos mindössze annyit javasolt, tegyen bejelentést a központnál, mert ő ilyen jellegű panaszokat nem tud továbbítani. Valószínűleg tényleg nem. Gabinak ehhez már nem volt türelme, így is órákat töltött telefonálással. Helyette portálunkhoz fordult, hátha így sokakhoz eljut a hír.
Azért fúrja az oldalunkat a kíváncsiság, ki állhat a gyanús bankszámlaszám mögött? Ha a pénzintézetnél olvassa valaki a Veszprém Kukacot, ugyan, nézzen már utána!