Egyre látványosabb a város bevezető útjain zajló építkezés. A beruházás első ütemében épülnek a körforgalmak, magasodnak a hídpillérek a litéri és füredi csomópontok között. Ezen a szakaszon három külön szintű csomópont épül: a körgyűrű budapesti, almádi és füredi úti kereszteződésénél. Az almádi csomópontban található híd gerendái már a helyükre kerültek.
Jelenleg a híd szerkezetépítése van folyamatban – adja hírül a Magyar Építők. A füredi csomóponti híd északi oldalán a hídfő és a szárnyfalak elkészültek, a déli oldalon a pillérek megépültek, itt a töltés építésével folytatódik a munka.
A fejlesztés első üteme a Veszprémtől keletre eső litéri csomópont és a várostól délre fekvő balatonfüredi csomópont közötti 7,3 kilométeren valósul meg két szakaszon. Az első szakaszt 2021 decemberéig építik meg 4,5 kilométer hosszan a litéri csomóponttól, a második szakasz 2022 év végéig készül el a balatonfüredi csomópontig tartó 2,8 kilométeren.
A beruházás részeként jelenleg épülő új budapesti csomóponthoz szervesen kapcsolódik majd a tervezés alatt álló kétszer kétsávos, Veszprém Aréna összekötő út a 8-as és 82-es főutak között.
Az elkerülő nyugati szakaszára vonatkozó tervek korszerűségi felülvizsgálata a nemrég lezárult sikeres közbeszerzés után rövidesen megkezdődik. A tervek szerint a füredi csomópont és a csatári csomópont között is négy sávon lehet majd közlekedni, és külön szintűvé válik a tapolcai és a csatári csomópont is.
Elkészült a tanulmányterv az M8 gyorsforgalmi út M7-es autópálya és Dunaújváros közötti szakaszára is – jelentették be csütörtökön egy székesfehérvári sajtótájékoztatón az MTI tudósítása szerint. A tanulmányterv első változata kész, a környezeti hatásvizsgálat folyamatban van. Előreláthatólag 2022. januárra engedélyes tervek lesznek, márciusra pedig jogerős építési engedélyek. Ezt követően 6–8 hónap alatt a kiviteli tervek is elkészíthetők, így 2023-ban elindulhatnak a kivitelezési munkálatok – olvasható a balatontipp.hu-n.