Ovádi Péter országgyűlési képviselő és Porga Gyula polgármester 2017-ben az ígérte, hogy 2023-ban elkészül a belső körút hiányzó, a Jutasi utat a Pápai úttal összekötő szakasza egy völgyhíddal. Még az építkezés nyomai sem látszanak. Erről beszélt mai sajtótájékoztatóján Hartmann Ferenc képviselő.
– Ígértekkel tele a padlás – mondta az MSZP-s önkormányzati képviselő, frakcióvezető, átláthatósági biztos. – Ideje, hogy a térség országgyűlési képviselője ne csak ígérgessen, hanem a parlamentben szavazza meg az általam kezdeményezett és a parlamentben az MSZP képviselőcsoport által benyújtott veszprémi útfejlesztésekre vonatkozó költségvetési módosító indítványt!
Hartmann Ferenc ennek érdekében levelet írt Ovádi Péternek, amelyben tájékoztatta a térség országgyűlési képviselőjét, hogy a kezdeményezésére dr. Tóth Bertalan (MSZP) frakcióvezető a Magyarország 2023-as évi központi költségvetéséről szóló 2022. évi XXV. törvény módosításáról szóló törvényjavaslathoz módosító indítványt nyújtott be. A módosító indítvány három, Veszprém számára igen fontos, és régóta megvalósításra váró közlekedési infrastruktúra-fejlesztésre vonatkozik.
Három indítvány fontos veszprémi beruházásokra
– A három indítvány közül az első, hogy megépül a város közlekedését felgyorsító völgyhíd Veszprémben – folytatta Hartmann Ferenc.
Ovádi Péter és Porga Gyula polgármester 2017-es sajtótájékoztatójában elhangzott, hogy a Magyar Közlönyben megjelent információk szerint a Modern Városok Program támogatáscsomagjába visszakerült az annak eredetileg is részét képező aranyosvölgyi viadukt megépítése. A völgyhidat akkor hárommilliárd forintból tervezték kialakítani. A város belső útgyűrűjéből hiányzó szakaszok egy részére az önkormányzat már korábban elkészíttette a terveket. Az ehhez kapcsolódó aranyosvölgyi völgyhíd felépítésével megvalósítják a Pápai út és a Jutasi út összekötését, amivel meghosszabbítják a város belső körgyűrűjét is – mondták az akkori sajtótájékoztatón.
A dr. Tóth Bertalan által benyújtott módosító javaslatnak csak egy része a völgyhíd. A javaslatban a következő olvasható: a belső körút hiányzó szakaszának befejezésére 2003 óta állnak rendelkezésre tervek, a legfrissebbeknek 2022-ben kellett elkészülniük. A megvalósítás azonban továbbra is várat magára, ezért a forrásokat biztosítani szükséges. A 82-es főútvonal (Győr–Veszprém) Veszprém–Gyulafirátót és Kádárta városrészek elkerülő szakaszának megvalósítása lejárt tervekkel és engedéllyel rendelkezik. A beruházás tervezett összege 8,2 milliárd forint.
A másik javaslat az útépítésekkel kapcsolatos. Eszerint Veszprémben az Európai kulturális fővárosa címre készülve ugyan több beruházás is folyamatban van, azonban a közlekedési fejlesztést célzó projektek szinte teljesen leálltak. Nem csupán a fejlesztések késlekedése okoz gondot, hanem az is, hogy a meglévő úthálózat nem bírja a terhelést, ezért az állagromlás fokozódik. A módosító javaslat célja a közlekedésfejlesztés befejezése Veszprémben és környékén: Elkészült a 8-as főútvonal Veszprémet elkerülő déli szakasz korszerűsítése. A beruházás része volna a nyugati szakasznak a füredi úti csomóponttól a vámosi és a csatári csomópontig történő kétszer két forgalmi sávos, osztott pályás főútra történő átépítése, utóbbi két helyen külön szintű csomóponttal. A füredi úti és a vámosi csomópont között leálltak a kivitelezési munkák, miközben a meglévő útszakasz töredezett, kátyús állapotban van. Ehhez hasonlón borzalmas állapotú az útfelület a csatári csomópontig is. A beruházás értéke 6,8 milliárd forintot tenne ki.
A Honvédelmi Minisztérium Gyulafirátót városrész határába, 750 méterre(!) a lakott területtől 3000 fős katonai kiképző bázist épít. Erről szól a harmadik javaslat. A beruházást 2023-ban át akarják adni. A település lakói joggal háborognak, hogy a katonai forgalom tönkreteszi az utakat. Benkő Tibor korábbi honvédelmi miniszter a tiltakozó lakossági fórumon az ígérte, hogy mindent megtesz az elkerülő út mielőbbi megvalósítása érdekében. Az MSZP parlamenti frakciója bízik abban, hogy az új miniszter is betartja elődje ígéretét és a kormánytöbbség támogatja a módosító javaslatot! A beruházás összege 5,5 milliárd forint.
– A NATO-bázis építése elkezdődött, ideje az ígéret betartásának – jegyezte meg Hartmann Ferenc. – Bízom benne, hogy a térség országgyűlési képviselőjeként Ovádi Péter támogatja a veszprémi fejlesztéseket.
A képen Hartmann Ferenc azt mutatja, hogy hol kellene megépülnie a völgyhídnak