A címben szereplő (írásbeli választ igénylő) kérdést Ungár Péter (LMP) országgyűlési képviselő intézte dr. Palkovics László innovációért és technológiáért felelős miniszterhez június 28-án.
A kérdéssor futott egy-két kört, majd dr. Fónagy Jánosnál, a Miniszterelnöki Kormányiroda államtitkáránál kötött ki, és a válasz a minap landolt a képviselőnél. Kiderült belőle, hogy az egyeztetések folyamatban vannak és hogy feladatok várnak az önkormányzatra is.
Ungár emlékeztette a címzettet, hogy egy 2015-ös felmérés alapján a veszprémi vasútállomás és környéke teljes körű felújítást igényel, ami már azért sem várathat magára, mert Veszprém 2023-ban Európa kulturális fővárosa lesz, ami jelentős mértékben növelni fogja a vasút forgalmát, terhelését. A képviselő azt kérdezi, tervezik-e a vasútállomás és környékének felújítását, ha igen, mikorra várható, ha viszont nem, akkor annak mi az oka?
Az államtitkár válasza: „A Veszprém–Balaton Európa Kulturális Fővárosa 2023 program lebonyolításához kapcsolódóan a MÁV Zrt. összeállította a veszprémi vasútállomást érintő szükséges fejlesztések műszaki tartalmát. Ennek részeként kerülhet sor a felvételi épület esztétikai felújítására és akadálymentesítésére, P+R és B+R parkoló létesítésére, peronbútorozásra, illetve utasbeállók telepítésére, a vizuális utastájékoztatás kiépítésére, az audiovizuális utastájékoztatás átalakítására, továbbá a rakodó bontására.”
A válaszból az is kiderül, hogy a felújításokkal kapcsolatos egyeztetések idén februárban megkezdődtek, az előkészítések folyamatban vannak, ám a vasútállomás környékének fejlesztése a veszprémi önkormányzatra vár (a felvételi épület előtti tér és a buszpályaudvar).
A bizonytalan határidejű fejlesztések és beruházások ismertetésekor a hivatalos válaszokat az illetékesek általában feltételes módban fogalmazzák. A jó szokástól a fenti válasz sem tért el.