Időről időre akadnak olyan marketinges trendek, akik kétségbe vonják az e-mail marketing, ismertebb nevén a hírlevelezés létjogosultságát. Pedig a jelenség makacsul tartja magát, sőt ismét egyre növekvő jelentőséggel bír.
Ha még nincs saját adatbázisod, akkor minél hamarabb állj neki az építésének, mert gyakorlatilag ez az egyetlen kommunikációs csatorna, amit te magad uralsz és irányítasz!
A te vállalkozásodnak mi az erőssége?
Mindenkinek vannak kedvenc platformjai az online marketing területén, de mindenképpen érdemes egy átfogó ellenőrzést végezni a Klikkmarketing online marketing analízisét igénybe véve. Itt ugyanis tökéletesen megmutatkozik majd minden erősség és hiányosság.
Sajnos akad számos olyan komolytalan cég, aki rendkívül inkorrekt módon intézi a hírlevelezését (illegális adatbázisok, nehezített leiratkozási procedúra, üres, semmitmondó tartalmak), amelyek a te dolgodat is megnehezítik, de ne hagyd, hogy ez elvegye a kedved.
Helyezz jól látható helyekre feliratkozó linket, és kínálj minőségi tartalmat a feliratkozásért cserébe. Ezt az anyagot előzetesen, a legjobb tudásod szerint készítsd el, hiszen ez lesz az első, amivel a feliratkozód szembetalálja magát, ne okozz neki csalódást!
Erős kezdés után mi következzen?
Miután megnyerted magadnak a feliratkozót, fontos, hogy megfelelő zárt tartalmakkal és értékes információkkal lásd el, hogy ne azt érezze, hogy megint valaki csak rá akar tukmálni valamit. De persze nem állhatsz meg ennél a lépésnél, sok egyéb teendőd is van még:
- A már feliratkozottaknak mehet egy utánkövető e-mail sorozat, ahol bemutatod magadat, a legjobb blogbejegyzéseidet, és persze a legvégén a legütősebb ajánlatodat.
- A még nem feliratkozottaknak láthatóvá kell tenned magad. Tudasd minél több platformon, hogy te bizony küldesz hírleveket: közösségi médiában, hirdetésekben, a honlapodon pop-up ablakok formájában.
Még ha akad is olyan pillanat, hogy hátradőlnél, mert elértél egy mérföldkövet a feliratkozottak számában, soha ne állj meg. Pörgesd fel magad, nézd meg, melyik megoldásból jön a legtöbb feliratkozó, és erősíts rá arra.
Gondolj csak bele, mennyire kockázatos csak a Facebookot vagy csak a Google-t meghagyni az egyetlen kommunikációs csatornának a közönséged és a céged között. Bármikor leállhat, bedőlhet, megszűnhet a mai világban bármi, és akkor ott maradsz a követőid nélkül – évek munkája vész oda. Ne engedd meg magadnak ezt a luxust!
Kövess be másokat!
Végezetül egy jó tanács: iratkozz fel minél több hírlevélre, hogy lásd, hogyan csinálják mások, így akár a Klikkmarketing hírlevelére is regisztrálhatsz.
A példákból aztán inspirálódhatsz, ötleteket meríthetsz, vagy épp ellenkezőleg, megtudhatod, mi az, amit soha, de soha nem akarsz elkövetni. Készen állsz a nagy feladatra?