A július 15-re kiírt időközi választáson a veszprémi 08-as számú választókerületben az LMP önkormányzati képviselőjelöltje Zelenák Adrián lesz, akit sajtótájékoztatón mutatott be Gerstmár Ferenc, az LMP önkormányzati képviselője. Az Ovádi Péter országgyűlési képviselővé választását követően megüresedett helyre jelölt Zelenák Adriánt támogatják a szocialisták is, akik saját jelöltet nem indítanak.
Zelenák Adrián az LMP Veszprém megyei szervezetének alapító tagja, 2014-től a veszprémi önkormányzat Tulajdonosi Bizottságának külső szakértője. Egygyermekes családapa, környezetmérnök, létesítményenergetikai szakmérnök, egy veszprémi székhelyű ökobolt alapító tulajdonosa.
Politikai szerepvállalásában az ökopolitika iránti elkötelezettsége meghatározó, megválasztása esetén önkormányzati képviselőként is a zöld ügyekkel szeretne kiemelten foglalkozni. A jelenlegi városvezetés hibájául rója fel, hogy bár szavak szintjén a klímaváltozás elleni küzdelem élharcosai, a stratégiák megvalósítása akadozik. Az intézményeknél nincs egységes energiagazdálkodás, nincsenek lakossági energiahatékonysági programok, a zöldfelület nem növekszik, a hulladékképződés mérséklésére nem törekszenek.
Vallja, hogy a városi lét nem zárja ki az élelmiszerrel való önrendelkezést, ennek érdekében közösségi kertek és városrészi piacok létrehozásán is szeretne munkálkodni.
Portálunknak részletesen kifejtette, hogy Veszprém közlekedési problémáinak megoldását nem az aluljárók és körforgalmak építésében látja. Ezek nem jelentenek mást, mint hogy továbbra is a gépjárműközpontú gondolkodás van érvényben, pedig a nagyságrendekkel mérhető minőségi változást a közösségi közlekedés fejlesztése jelentené. Ehhez kisebb, energiatakarékosabb, alacsony padlójú helyi járati buszok és észszerű menetrend szervezés, járatsűrítés kellene. Amíg ez nem valósul meg, maradnak a dugók és a parkolási gondok, ami együtt jár a levegő- és zajterhelés növekedésével. Mivel autóból egyre több van és a parkolóhely kevés, zöldterületek is áldozatul esnek az erősödő gépkocsiforgalomnak. Olyan komplex gondolkodásra volna tehát szükség, amely a városfejlesztési célok meghatározása során bátran állást foglal a közösségi közlekedés fejlesztése és a belvárosi gépjárműforgalom csökkentése mellett.