Az Európai Bizottság vizsgálatot indított a kínai Temu online áruház ellen, mivel a vállalat megsérthette az uniós digitális szolgáltatásokra vonatkozó törvényeket. A gyorsan terjeszkedő céget már korábban is elmarasztalták hamisított és nem biztonságos termékek forgalmazása miatt.
Magyarországon a Temu ismét felkeltette a Gazdasági Versenyhivatal figyelmét, a miénket viszont már jóval korábban. Júniusban Temu-láz címmel jelent meg írásunk, amely kimerítően foglalkozott a két éve alapított, sanghaji székhelyű, az AliExpresshez, a Walmarthoz és a Wishhez hasonló piactérként működő Temuval, amelynek reklámjai szinte minden internethasználót elértek. A Temu rendkívül vonzó árakkal, de gyakran haszontalan cikkekkel csábítja vásárlóit, akik közül sokan ellenállhatatlanul tölteni kezdik virtuális kosaraikat.
Az Európai Bizottság azonban most újabb eljárást indított a kínai webáruház ellen, amely „Vásárolj úgy, mint egy milliárdos” szlogennel hirdeti rendkívül kedvező árú termékeit. A platform az utóbbi időben látványosan terjeszkedett az európai piacon, szeptemberre már 92 millió regisztrált felhasználóval rendelkezett. A Temu azonban már korábban is felhívta magára a figyelmet: a vállalatot többek között hamisítványok, bevizsgálatlan kozmetikumok és biztonságosnak nem minősített gyermekjátékok árusítása miatt vizsgálták – olvasható az indexen.
Magyarországon a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) márciusban indított eljárást a Temu agresszív marketinggyakorlatai miatt. A beavatkozás hatására a cég visszafogta sürgető hirdetéseit, így a magyar fogyasztók számára már kevésbé tolakodó az online jelenléte. A GVH vizsgálata jelenleg is folyamatban van, és még nem hozott végleges döntést.
Vezető kép: The Guardian