Olvasónk, akinek első nekifutásra nem sikerült beizzítania az Ügyfélkapu+-t, megpróbálta másodszor is. Ezúttal sem birkózott meg a feladattal. Többen viszont azt jelezték nekünk, hogy pikk-pakk megvoltak vele.
„Barátnőm felhívott telefonon, hogy tizenöt percébe sem telt, és máris megvolt az Ügyfélkapu+-szal – írta nekünk olvasónk. – Ezen felbátorodva újból nekifutottam, mivel hamarosan lejár a határidő. Január 16-ától állítólag már nem fog működni a sima Ügyfélkapu. Jelentem: ezúttal sem jártam sikerrel.”
Egy másik olvasónk arról értesített bennünket, hogy a könyvelője türelemre intette őt. Azt mondta neki, hogy érdemes még várni, valószínűleg ki fogják tolni a január 16-ai átállási határidőt, mert rossz az egész: hol ez, hol az a része omlik össze. A könyvelő azt is elmondta, hogy elment egy könyvelőknek szervezett félnapos DÁP-os (Digitális Állampolgárság) fejtágításra. Másnap kapott egy e-mailt, hogy sajnos az előző nap hallottak már nem érvényesek, mert megváltoztatták a teljes felületet.
Egy nyugdíjas olvasónknak a lánya szeretett volna segíteni az Ügyfélkapu+ beállításában, de menet közben kiderült, hogy a „cucc” nem használható az ő Huawei típusú telefonján, úgyhogy feladták. Olvasónk azt írta, hogy ő bizony emiatt nem fog új telefont vásárolni. (Egy felmérés szerint jelenleg többszázezer honfitársunk használhat olyan androidos okostelefont, amelyen nem lehet a DÁP alkalmazást futtatni.)
Viszont legalább három olvasónk jelezte, hogy sikerrel vették az akadályt. Nem is értették, hogy másoknak miért is jelentett gondot.
A legnagyobb közösségi médiában ezekben a napokban rengetegen posztolnak a sikerükről vagy a kudarcukról. Azt megállapíthatjuk, hogy ezzel kapcsolatban senki sem hülye vagy okos, csupán kiszolgáltatott a rendszer kénye-kedvének.
A vezető képen: sikertelen próbálkozás. Olvasónk fotója