Veszprém Megyei Jogú Város Közgyűlésének Demokratikus Koalíció–Szakszervezet nevű frakciója sem támogatja a helyi közlekedés jegyárainak ilyen mértékű emelését írják a koalíció tagjai közleményükben, amely alább olvasható.
Bár Veszprém polgármestere egyedül hozta meg ebben a rendkívüli helyzetben a döntést, megkérdezte a véleményünket. Akkor is egyértelműen jeleztük, nem támogatjuk a veszprémieket ilyen mértékben terhelő áremelést.
Meggyőződésünk, hogy nem csak a járványhelyzet az oka a jelentős mértékű utasszám csökkenésnek. Az ellenzék ennek az évnek az elején egy „ellenzéki közmeghallgatást” szervezett éppen azért, mert már akkor világos volt a közösségi közlekedést használók számára, hogy a szolgáltatás rendkívül gyenge színvonalú. A polgármester, bár meghívást kapott, nem jelent meg ezen az eseményen. Annak ellenére, hogy az önkormányzat az adófizetők pénzéből tervezett összeg többszörösét volt kénytelen a cégre költeni már 2019-ben is azért, hogy elkerülje az összeomlást, a menetrendek kialakítása során a V-Busz Kft. nem vette figyelembe a közösségi igényeket. Polgármester úr nem volt hajlandó vizsgálatot indítani kérésünkre, pedig számos visszaélésgyanús helyzet alakult ki a működés során. Az országos sajtó is megírt ilyen visszaélésgyanús helyzeteket, érdekes módon a cég vezetése csak a közgyűlésen jelezte, hogy meg fogja védeni a jó hírnevét, valójában nem pereskedett a megjelenő állítások miatt. A flotta műszaki állapota rengeteg kívánnivalót hagy maga után, sok a panasz arra a gépjármű-állományra, amit idén 480 millió forintért vásárolt meg a cég, miután egy éven keresztül jelentősen több pénzért bérelte. A nyár során az egyik helyijáraton komoly tűz is keletkezett, ennek vizsgálati anyagát a mai napig nem ismerhettük meg, pedig volt arra ígéret, hogy nyilvánosságra kerül a baleset oka.
Veszprém polgármestere nyilván nem tavaly a választások előtt akarta, hanem most, több évre visszamenőleg akarja érvényesíteni a jegyáremelést. Ez elfogadhatatlan. Az adófizetők pénzéből egy rossz konstrukció életben tartása zajlik immár két éve, a felelősök megnevezése nélkül. A hibák árát nem a lakosságnak kell megfizetni!
Számos, a lakosság számára hátrányos menetrendmódosítás zajlott ebben az évben, de még ezt a menetrendet sem tudják „kiszolgálni”. Egyre gyakoribb a járatkimaradás.
A legutóbbi polgármesteri döntés során az előterjesztésből eltűntek az úgynevezett csatlakozó bérletvásárlási lehetőségek. Információink szerint a városban működő nagy cégek dolgozói közül is sokan éltek ezzel a lehetőséggel. Ha most eltűnik ez a kedvezményes lehetőség, a dolgozók kiadásai jelentősen növekedhetnek, aminek az lehet a következménye, hogy a működéshez fontos utasszám tovább csökkenhet.
Nem a nagyvárosok menetjegy- és bérlet áraihoz kell felzárkózni, hanem a szolgáltatás minőségét kell(ene) végre biztosítani.
Guzslován Gábor
Katanics Sándor
Zakar Csaba