Megkérdeztük. Válaszoltak. Csak azt nem tudjuk továbbra sem, mit mondjunk a veszprémieknek. A fejlesztési koncepció kész, a tervezési feladatok folyamatban vannak, de hogy az elkövetkező tíz hónapban történik-e valami a vasútállomás rendbetétele ügyében, no, az pont nem derül ki a válaszlevélből.
Majdnem napra pontosan egy éve, hogy ebben az írásban beszámoltunk a veszprémi vasútállomás lehangoló környezetéről. A rendezéssel kapcsolatban az önkormányzat idén tavaszra ígért változást, de a vasútállomást illetően egyértelművé tették, hogy az a vasúttársaság tulajdona és hatásköre. Eltelt azóta egy év és a helyzet nem javult, ezt képriportban mutattuk meg januárban. Úgy gondoltuk, ideje utánajárni, mire számíthatunk.
Szívhez szóló levelet írtunk a MÁV-nak
„Veszprém 2023-ban Európa Kulturális Fővárosa lesz. Ennek apropóján újra meg újra felmerül, hogy az évtizedek óta egyre romló és mostanra valóban siralmas állapotú veszprémi vasútállomás – úgy is, mint a város kapuja – milyen szörnyen méltatlan az ide érkezők fogadására. Úgy tudjuk, hogy az önkormányzat tárgyalásokat folytat a MÁV Zrt.-vel, de ennek részletei nem ismertek. Veszprémben hatvanezer ember él, közülük sokan közlekednek vonaton. Nagyon régi sérelmük a vasútállomás elhanyagoltsága, aminek most, az EKF év közeledtével egyre sűrűbben adnak hangot.”
Természetesen kérdeztünk is
„1. Szerepel-e a MÁV Zrt. tervei között a veszprémi vasútállomás épületének korszerűsítése, és ha igen, mikor?
2. Ha létezik ilyen terv, milyen műszaki tartalommal?
3. 2023-ban, amikor Veszprém lesz Európa Kulturális Fővárosa, mire számíthatnak az ide érkezők? Megújul-e addigra az állomásépület, lesz-e korszerű és többnyelvű utastájékoztatási rendszer, akadálymentes közlekedési lehetőség az épület és a vágányok között, kulturált mosdók és illemhelyek, rendezik-e az állomásépület közvetlen környezetét?”
A válasz hamar megérkezett
„Veszprém és a Balaton térsége lesz Európa Kulturális Fővárosa 2023-ban. A MÁV–Volán-csoport kiemelt feladatának tekinti, hogy a 2023-ban várhatóan jelentősen növekedő utaslétszámot is megfelelő színvonalon, mindenki elégedettségére szolgálja ki. Az érintett terület tulajdonosai, illetve vagyonkezelői (a MÁV mellett többek között Veszprém megyei jogú város önkormányzata és a Volánbusz) az elmúlt év során folyamatos egyeztetések mellett kidolgozták a fejlesztési koncepciót. A fejlesztések minden területet érintenek: az állomásépület és környezetén túlmenően a szigetperont, az akadálymentesítést, az utastájékoztatási rendszert, a P+R és B+R parkolókat, a városi előtérben található Volánbusz, önkormányzati és Máltai Szeretetszolgálat területét és a csatlakozó utakat is. A tervezési feladatok 2021-ben megkezdődtek, ezek még folyamatban vannak.
Tavaly februárban indult először útnak az első új, belföldi forgalomra szánt másodosztályú IC+ kocsi a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony InterCity vonatokban. Már nyolc másodosztályú többcélú teres kocsi közlekedik ezen a vonalon, így Budapestről óránként, Zalaegerszegről és Szombathelyről kétóránként utazhatunk új IC+ kocsival Veszprémbe.”
Szóval, türelem. Meglesz az, csak még nem tudni, mikor. A kulturális főváros vendégei legfeljebb álmélkodnak egy kicsit, mi meg majd elmondjuk, hogy ugyan már, vegyék bulira a dolgot. Ők mennek, mi maradunk és az EKF után is lesz élet. Majd küldünk nekik pár fotót a megszépült és hiper-szuper vasútállomásról, ha kész lesz. Na jó, egy kicsit azért még reménykedünk.
Fotó: a szerző