A Nielsen Holding piac- és közvélemény-kutató rt. piaci elemzéséből kiderül, hogy a magyarok egy év alatta 18 millió darab, azaz 6 ezer tonna mélyhűtött pizzát fogyasztottak el. A 2017 júniusa és 2018 júliusa között mért adatok szerint 8 milliárd forint értékű pizzafélét ettünk ki a szupermarketok hűtőiből – olvastuk a Qubit oldalán.
Az is kiderült, hogy ez 12 százalékos mennyiségi növekedés az előző év azonos időszakához képest. És akkor még fogalmunk sincs arról, mennyi pizzát ettünk étteremben vagy házhoz szállítva. Az értékesített pizzák több mint kétharmada, azaz százból 68 a diszkontokból és szupermarketekből kerül a kosarakba. A 300–349 grammos fagyasztott pizzáké a piac értékbeli forgalmának több mint fele. A sajtóközlemény szerint a fagyasztott pizzapiac negyedét kitevő sonkás változat a legnépszerűbb, aztán a szalámis, a hawaii, a négysajtos és a sima sajtos, úgynevezett Margherita következik.
A Nielsen adatai szerint a fagyasztott pizza fogyasztását az évszakok változása nem érinti, forgalma folyamatos és egyre növekszik. Budapesten és környékén realizálódik az értékbeli forgalom 42 százaléka, a legkevesebb fagyasztott pizzát a délnyugati országrészben vásárolják.
A Norvégiában nemzeti eledellé választott mélyhűtött pizzából az Egyesült Államokban fogyasztják a világon a legtöbbet. A statista.com összesítése szerint tavaly az 1 milliárd dollárt is meghaladták a mirelit pizzák eladásából származó bevételek.